Internet to olbrzymia przestrzeń, w której Polacy czują się coraz pewniej. Nie tylko czytamy najnowsze wiadomości, ale również kupujemy książki, ubrania, sprzęty do domów, samochody. Coraz chętniej kupujemy w sklepach internetowych również meble – to spora oszczędność czasu, a niejednokrotnie: również pieniędzy. Zanim jednak klikniemy „kupuję” warto wiedzieć, jakie prawa i obowiązki mamy jako konsumenci w sieci.
Czytanie regulaminów to podstawa!
Jednym z największych błędów kupujących w sieci jest nieczytanie regulaminów sklepów. Znajdziemy w nich kluczowe informacje dotyczące czasu realizacji zamówienia, jak również kosztów wysyłki, możliwości zwrotów czy reklamacji. Nieznajomość tych zagadnień może skutkować frustracją w oczekiwaniu na zakupiony przedmiot. Drugim, istotnym zagadnieniem jest dokładne czytanie opisów producentów:
– Kupując w sieci nie możemy przedmiotu dotknąć, przetestować. Jedyną opcją jest dokładne zapoznanie się z opisem producenta. W takich opisach znajdziemy przede wszystkim informacje związane z rozmiarami mebla, materiałami oraz opcjami kolorystycznymi – mówi jeden z administratorów sklepu notodo.pl . Jeśli konkretny opis nie spełnia naszych oczekiwań zawsze możemy również skontaktować się z działem obsługi klienta i dopytać o konkretny model mebla.
Oszczędzaj z głową!
Zakupy internetowe to szansa na oszczędność – szczególnie w przypadku kupna łóżek drewnianych czy innych mebli wykonanych z litego drewna. Miejmy się jednak na baczności: zbyt niskie ceny powinny wzbudzić naszą nieufność. Mogą oznaczać one niższą jakość oferowanych produktów.